Ανάπτυξη στρατηγικών και σχεδίων μάρκετινγκ
Section outline
-
Η διαδικασία παροχής αξίας περιλαμβάνει την επιλογή, παροχή και επικοινωνία ανώτερης αξίας. Η αλυσίδα αξίας είναι ένα εργαλείο καθορισμού των κύριων δραστηριοτήτων που δημιουργούν αξία και κόστος σε μια επιχειρηματική δραστηριότητα.Θεμελιώδεις διαδικασίες είναι η δημιουργία νέου προϊόντος, η διαχείριση αποθεμάτων, η προσέλκυση και διατήρηση πελατών και η διαμόρφωση ενός δικτύου μάρκετινγκ.Το ολιστικό μάρκετινγκ μεγιστοποιεί την εξερεύνηση, δημιουργία και παροχή αξίας.Ο στρατηγικός σχεδιασμός πραγματοποιείται σε τέσσερα επίπεδα: επιχείρησης, τομέα, επιχειρηματικής μονάδας και προϊόντος.Μια εταιρική στρατηγική αφορά τον καθορισμό της εταιρικής αποστολής, την οργάνωση στρατηγικών επιχειρηματικών μονάδων, την κατανομή πόρων και τον σχεδιασμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.Ο στρατηγικός σχεδιασμός αφορά την ανάλυση εξωτερικών ευκαιριών και απειλών, την ανάλυση εσωτερικών δυνάμεων και αδυναμιών, τη διατύπωση στόχων, την κατάρτιση και υλοποίηση σχεδίων, την ανατροφοδότηση και την άσκηση ελέγχου.Το σχέδιο μάρκετινγκ είναι ένα από τα πιο σημαντικά «προϊόντα» μιας επιχείρησης.Λέξεις-Κλειδιά: παροχή αξίας, αλυσίδα αξίας, στρατηγικός σχεδιασμός, σχέδιο μάρκετινγκ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Michael E. Porter, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance (New York: The Free Press, 1985).
- Igor Ansoff, “Strategies for Diversification”, Harvard Business Review, Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 1957, σ. 113-124.
- P. Kottler, D.C. Jain και S. Mawsincee, “Formulating a Market Renewal Strategy”, Marketing Moves (Boston: Harvard Business School Press, 2002).