Section outline

  • Το μάρκετινγκ στόχου περιλαμβάνει τρεις ενέργειες: την τμηματοποίηση της αγοράς, τη στόχευση της αγοράς και την τοποθέτηση στην αγορά.
    Η στόχευση των αγορών μπορεί να γίνει σε τέσσερα επίπεδα: τμήματα, κόγχες, περιοχές και άτομα. Οι μάρκετερ προσαρμόζουν τοπικά τις εκστρατείες τους για εμπορικούς τομείς, γειτονιές, ακόμα και μεμονωμένα καταστήματα.
    Σήμερα αυξάνεται ο αριθμός των εταιρειών που εφαρμόζουν εξατομικευμένη και μαζική παραγωγή εξατομικευμένων παραγγελιών.
    Υπάρχουν δύο βάσεις τμηματοποίησης των καταναλωτικών αγορών: τα χαρακτηριστικά και οι αντιδράσεις των καταναλωτών. Οι κυριότερες μεταβλητές για καταναλωτικές αγορές είναι γεωγραφικές, δημογραφικές, ψυχογραφικές και συμπεριφορικές.
    Για να είναι χρήσιμα, τα τμήματα αγοράς πρέπει να είναι μετρήσιμα, ουσιαστικά, προσπελάσιμα, διαφοροποιήσιμα και να αφήνουν το περιθώριο ενεργειών.
    Μια επιχείρηση πρέπει να αποφασίσει ποια τμήματα θα στοχεύσει: ένα συγκεκριμένο, περισσότερα, με ένα προϊόν, σε μία αγορά ή σε ολόκληρη την αγορά. Στην τελευταία περίπτωση, επιλέγει μεταξύ διαφοροποιημένου και μη διαφοροποιημένου μάρκετινγκ.

    Λέξεις-Κλειδιά: τμηματοποίηση αγοράς, μάρκετινγκ κόγχης (niche), εξατομικευμένο μάρκετινγκ, διαφοροποιημένο μάρκετινγκ

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
    • Bernd Schmitt, Customer Experience Management: A Revolutionary Approach to Connecting with Your Customers (New York: John Wiley and Sons, 2003).
    • Jerry Wind και A. Rangaswamy, “Customerization: The Second Revolution in Mass Customization”, Wharton School Working Paper, Ιούνιος 1999.
    • Robert J. Best, Market-Based Management (Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2000).