Περιγραφή θέματος
Γενικά
Ενότητα 1: Επικοινωνιακή προσέγγιση
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Διδασκαλία της μητρικής γλώσσας. Από τις δομιστικές προσεγγίσεις της Γλώσσας στην επικοινωνιακή γλωσσοδιδακτική.
Λεξεις κλειδια: διδασκαλία μητρικής γλώσσας, δομιστικές προσεγγίσεις, επικοινωνιακή γλωσσοδιδακτική, δομισμός, στρουκτουραλισμός, γενετική – μετασχηματιστική γραμματική, επικοινωνιακή προσέγγιση.
Ενότητα 2: Κειμενοκεντρική προσέγγιση
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Η κειμενοκεντρική προσέγγιση στη Γλωσσική Διδασκαλία. Αναπτύχθηκε στο διεθνή χώρο τη δεκαετία του ’80.
Λεξεις κλειδια: κειμενοκεντρική - επικοινωνιακή προσέγγιση, κειμενοκεντρική διδασκαλία, κειμενικά είδη, είδη λόγου, παράγοντες κειμενικότητας, διδακτικές πρακτικές.
Ενότητα 3: Νέες Σπουδές Γραμματισμού
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Νέες Σπουδές Γραμματισμού (New Literacy Studies)
Λεξεις κλειδια: κοινωνική στροφή, γραμματισμός, λειτουργικός γραμματισμός, κριτικός γραμματισμός, λόγος, κατηγοριοποίηση της Hasan, αναγνωριστικός γραμματισμός,
Ενότητα 4: Λειτουργικός και Κριτικός Γραμματισμός
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Διδάσκοντας Γραμματισμό: οι τρεις βασικές επιλογές
Λεξεις κλειδια: γραμματισμός, αναγνωριστικός γραμματισμός, λειτουργικός γραμματισμός, κριτικός γραμματισμός.
Ενότητα 5: Πολυτροπικότητα και πολυγραμματισμοί
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Πολυγραμματισμοί και Πολυτροπικότητα: δύο θεωρίες παραγωγής νοήματος. Η παιδαγωγική (θεωρία και πρακτική) των πολυγραμματισμών.
Λεξεις κλειδια: πολυγραμματισμός, πολυτροπικότητας, παιδαγωγική των πολυγραμματισμών, συνεπαγωγές για τη διδασκαλία, πολιτισμικός σχετικισμός, ρόλος της γραμματικής.