Μαθησιακές δυσκολίες
Περιγραφή θέματος
-
Περιγραφή: Βασικές εισαγωγικές έννοιες: μάθηση και δυσκολίες μάθησης. Δυσκολίες μάθησης: ορισμός, επιδημιολογία, ταξινόμηση, κλινική περιγραφή. Ιστορικά στοιχεία για την εξέλιξη των Μαθησιακών Διαταραχών. Ο ρόλος της οικογένειας και των εκπαιδευτικών. Η ελληνική πραγματικότητα.
-
Εγχειρίδιο από την Σουζάνα Παντελιάδου και τον Γιώργο Μπότσα.
-
-
Περιγραφή: Μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση. Γνωστικές προϋποθέσεις και ερμηνευτικά μοντέλα της αναγνωστικής δεξιότητας. Έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση.
-
Περιγραφή: Ορισμός και περιεχόμενο της διδακτικής αξιολόγησης, συλλογή πληροφοριών και διδακτική αξιοποίηση. Πρωτόκολλα αξιολόγησης που καλύπτουν διάφορες γνωστικές περιοχές είτε για τους μαθητές, είτε για τους εκπαιδευτικούς.
-
Εγχειρίδιο από την Σουζάνα Παντελιάδου και την Αντωνία Πατσιοδήμου
-
Δοκιμασία εκτίμησης αναδυόμενου γραμματισμού
-
-
Ένας από τους σημαντικούς προγνωστικούς δείκτες της αναγνωστικής κατανόησης είναι η ταχεία και αυτοματοποιημένη αναγνώριση των λέξεων του γραπτού λόγου και η κατανόηση της σημασίας τους. Εύλογα, πέρα από την αποκωδικοποίηση, ο αναγνώστης πρέπει να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά στρατηγικές αυτο-ελέγχου της κατανόησης, να ενεργοποιεί σχετική πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή του και τέλος να εφαρμόζει κριτική σκέψη
-
Περιγραφή: Εφαρμογή της υπάρχουσας τεχνογνωσίας για την αποτελεσματική διδασκαλία για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες στις σχολικές τάξεις. Η έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και η υποστήριξη των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Πρακτικές προτάσεις προς ενσωμάτωση σε διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις. Στρατηγικές για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου: Ομαδοσυνεργατικές πρακτικές για διαφοροποιημένη διδασκαλία.
-
Εγχειρίδιο από την Σουζάνα Παντελιάδου και τη Φαίη Αντωνίου
-
Εγχειρίδιο στα πλαίσια επιμορφωτικού σεμιναρίου στις 3η & 7η Εκπαιδευτικές Περιφέρειες Ηρακλείου.
-
-
Περιγραφή: Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση & Αντιμετώπιση
-
Επιμελητής έκδοσης: Κωνσταντίνος Δ. Πόρποδας.
-
Επιμελητής έκδοσης: Κωνσταντίνος Δ. Πόρποδας.
-
-
Περιγραφή: Ανταπόκριση στην παρέμβαση
-
Άρθρο του κ. Δημήτρη Αναστασίου στο περιοδικό "Εκπαίδευση και Επιστήμη", τεύχος 4.
-
-
Περιγραφή: Δυσορθογραφία. Ομοιότητες και οι διαφορές μεταξύ της ανάγνωσης και της ορθογραφίας. Βασικό μοντέλο για την ορθογραφημένη γραφή. Δυσορθογραφία και η υπόθεση του φωνολογικού ελλείμματος
-
Περιγραφή: Διαταραχή ελλειματικής προσοχής και υπερκινητικότητα. Ορισμός, επιδημιολογία, κλινική περιγραφή, συννοσηρότητα. Αιτιολογικές ερμηνείες. Διαγνωστική προσέγγιση. Πρόγνωση έκβαση και μοντέλα θεραπευτικής παρέμβασης.
-
Έκδοση του Ιδρύματος Ευγενίδου
-
-
Περιγραφή:Η Ανιχνευτική δοκιμασία για την αξιολόγηση της μαθηματικής ικανότητας στο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί ένα έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο που πληροί βασικά ψυχομετρικά χαρακτηριστικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα από τους εκπαιδευτικούς.
-
Περιγραφή: Μαθησιακές διαταραχές και ελληνική πραγματικότητα. Ο ρόλος της οικογένειας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Δειγματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την εξειδικευμένη υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για μαθητές με μέτρια και ελαφριά νοητική υστέρηση.
-
Άρθρο του κ Δημήτρη Νικολόπουλου.
-
Δειγματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την εξειδικευμένη υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
-
Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για μαθητές με μέτρια και ελαφριά νοητική υστέρηση.
-