Περιγραφή θέματος
Γενικά
Θέμα 1
Περιγραφή: Βασικές εισαγωγικές έννοιες: μάθηση και δυσκολίες μάθησης. Δυσκολίες μάθησης: ορισμός, επιδημιολογία, ταξινόμηση, κλινική περιγραφή. Ιστορικά στοιχεία για την εξέλιξη των Μαθησιακών Διαταραχών. Ο ρόλος της οικογένειας και των εκπαιδευτικών. Η ελληνική πραγματικότητα.
Εγχειρίδιο από την Σουζάνα Παντελιάδου και τον Γιώργο Μπότσα.
Θέμα 2
Περιγραφή: Μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση. Γνωστικές προϋποθέσεις και ερμηνευτικά μοντέλα της αναγνωστικής δεξιότητας. Έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση.
Θέμα 3
Περιγραφή: Ορισμός και περιεχόμενο της διδακτικής αξιολόγησης, συλλογή πληροφοριών και διδακτική αξιοποίηση. Πρωτόκολλα αξιολόγησης που καλύπτουν διάφορες γνωστικές περιοχές είτε για τους μαθητές, είτε για τους εκπαιδευτικούς.
Εγχειρίδιο από την Σουζάνα Παντελιάδου και την Αντωνία Πατσιοδήμου
Δοκιμασία εκτίμησης αναδυόμενου γραμματισμού
Θέμα 4
Ένας από τους σημαντικούς προγνωστικούς δείκτες της αναγνωστικής κατανόησης είναι η ταχεία και αυτοματοποιημένη αναγνώριση των λέξεων του γραπτού λόγου και η κατανόηση της σημασίας τους. Εύλογα, πέρα από την αποκωδικοποίηση, ο αναγνώστης πρέπει να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά στρατηγικές αυτο-ελέγχου της κατανόησης, να ενεργοποιεί σχετική πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή του και τέλος να εφαρμόζει κριτική σκέψηΘέμα 5
Περιγραφή: Εφαρμογή της υπάρχουσας τεχνογνωσίας για την αποτελεσματική διδασκαλία για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες στις σχολικές τάξεις. Η έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και η υποστήριξη των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Πρακτικές προτάσεις προς ενσωμάτωση σε διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις. Στρατηγικές για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου: Ομαδοσυνεργατικές πρακτικές για διαφοροποιημένη διδασκαλία.
Εγχειρίδιο από την Σουζάνα Παντελιάδου και τη Φαίη Αντωνίου
Εγχειρίδιο στα πλαίσια επιμορφωτικού σεμιναρίου στις 3η & 7η Εκπαιδευτικές Περιφέρειες Ηρακλείου.
Θέμα 6
Περιγραφή: Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση & Αντιμετώπιση
Επιμελητής έκδοσης: Κωνσταντίνος Δ. Πόρποδας.
Επιμελητής έκδοσης: Κωνσταντίνος Δ. Πόρποδας.
Θέμα 7
Περιγραφή: Ανταπόκριση στην παρέμβαση
- Άρθρο του κ. Δημήτρη Αναστασίου στο περιοδικό "Εκπαίδευση και Επιστήμη", τεύχος 4.
Θέμα 8
Περιγραφή: Δυσορθογραφία. Ομοιότητες και οι διαφορές μεταξύ της ανάγνωσης και της ορθογραφίας. Βασικό μοντέλο για την ορθογραφημένη γραφή. Δυσορθογραφία και η υπόθεση του φωνολογικού ελλείμματος
Θέμα 9
Περιγραφή: Διαταραχή ελλειματικής προσοχής και υπερκινητικότητα. Ορισμός, επιδημιολογία, κλινική περιγραφή, συννοσηρότητα. Αιτιολογικές ερμηνείες. Διαγνωστική προσέγγιση. Πρόγνωση έκβαση και μοντέλα θεραπευτικής παρέμβασης.
Έκδοση του Ιδρύματος Ευγενίδου
Θέμα 10
Περιγραφή:Η Ανιχνευτική δοκιμασία για την αξιολόγηση της μαθηματικής ικανότητας στο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί ένα έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο που πληροί βασικά ψυχομετρικά χαρακτηριστικά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα από τους εκπαιδευτικούς.Θέμα 11
Περιγραφή: Μαθησιακές διαταραχές και ελληνική πραγματικότητα. Ο ρόλος της οικογένειας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Δειγματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την εξειδικευμένη υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για μαθητές με μέτρια και ελαφριά νοητική υστέρηση.
- Άρθρο του κ Δημήτρη Νικολόπουλου.
Δειγματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την εξειδικευμένη υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για μαθητές με μέτρια και ελαφριά νοητική υστέρηση.