Ομάδα στόχος: Προπτυχιακοί φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης με ενδιαφέρον για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο.

Περιγραφή Μαθήματος: Είναι σημαντικό για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας να μπορούν να εμπλακούν στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών ως περιεχόμενο και ως διαδικασία. Τα παιδιά έχουν τη φυσική τάση και τους αρέσει να παρατηρούν τη φύση και να σκέφτονται γι’ αυτήν. Με την εμπλοκή των παιδιών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών αναπτύσσονται θετικές στάσεις απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες. Εξάλλου, οι Φυσικές Επιστήμες αποτελούν ένα αποτελεσματικό μέσο για την καλλιέργεια επιστημονικών και χειρονακτικών δεξιοτήτων και του επιστημονικού τρόπου σκέψης.

Περιεχόμενα μαθήματος: Η οργάνωση των δραστηριοτήτων περιστρέφεται γύρω από τους εξής άξονες:
(α) θεωρίες μάθησης για τις Φυσικές Επιστήμες,
(β) οι όψεις των φυσικών φαινομένων που είναι κατάλληλες για την προσχολική ηλικία (καλοί και κακοί αγωγοί της θερμότητας, τήξη, πήξη, εξαέρωση, υγροποίηση, εξάτμιση, θερμική διαστολή και συστολή, φως, σκιές, χρώματα, μαγνητικές ιδιότητες της ύλης, τριβή, η γη ως ουράνιο σώμα, η εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας κ.ά.),
(γ) δυσκολίες των παιδιών για έννοιες και φαινόμενα από το χώρο των φυσικών επιστημών.

Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος:
• Καλλιέργεια των δεξιοτήτων της επιστημονικής μεθόδου στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
• Σχεδιασμός και αξιολόγηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και εκπαιδευτικού υλικού για τις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
• Φυσικές Επιστήμες, διαθεματικές προσεγγίσεις
• Επιστημονικός αλφαβητισμός και προσχολική εκπαίδευση: η προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών ως πολιτισμικού αγαθού.

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013, 11:07 AM