Ομάδα στόχος: Οι φοιτητές/απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης. Ενδιαφερόμενοι για τη θεματική περιοχή Παιδαγωγική Ψυχολογία και Προσχολική Αγωγή.

Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι η μύηση των φοιτητών στον επιστημονικό κλάδο που μελετά τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τα επιλύσουμε επιδέξια υπό το πρίσμα των σύγχρονων ψυχολογικών δεδομένων. Το μάθημα (παράδοση) στοχεύει ιδιαίτερα στην προσφορά επαρκών επιστημονικών στοιχείων, ώστε οι φοιτητές να γνωρίσουν μερικούς βασικούς τομείς της Ψυχοπαιδαγωγικής της Προσχολικής Ηλικίας (ικανότητες παιδιών, μαθησιακή διαδικασία, ατομικές διαφορές και αξιολόγηση).

Περιεχόμενα μαθήματος:
1) Έννοια, αντικείμενο & μέθοδοι έρευνας της Ψυχοπαιδαγωγικής της Προσχολικής Ηλικίας.
2) Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην προσχολική αγωγή: Piaget
3) Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης: Vygotsky και προσχολική αγωγή
4) Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης: Επεξεργασία Πληροφοριών, Bruner και προσχολική αγωγή.
5) Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης: Gardner και προσχολική αγωγή.
6) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία: κίνητρα.
7) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία: μορφές αποτελεσματική διδασκαλία.
8) Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία (στυλ μάθησης, και δημιουργικότητα).
9) Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή: γλώσσα και προσχολική αγωγη.
10) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία: αξιολόγηση

Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι η μύηση των φοιτητών στον επιστημονικό κλάδο που μελετά τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τα επιλύσουμε επιδέξια υπό το πρίσμα των σύγχρονων ψυχολογικών δεδομένων.
Αναμένεται οι φοιτητές να μπορούν να κατανοούν τη μαθησιακή διαδικασία, τη συμπεριφορά των μικρών παιδιών και να υλοποιούν διδακτικά σχέδια στην προσχολική αγωγή βασιζόμενοι στις θεωρίες και τα ευρήματα της παιδαγωγικής ψυχολογίας.

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013, 3:30 PM