Προτεινόμενα συγγράμματα:
Μαριδάκη–Κασσωτάκη, Α. (2011). Παιδαγωγική Ψυχολογία. Αθήνα: Διάδραση
Slavin, R.E. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. (Ε. Εκκεκάκη, μεταφρ., Κ.Μ. Κοκκινος, Επιμ). Αθήνα: Μεταίχμιο<br\>Elliott, S., Krantochwill, T.R., Littlefield Cook, J., & Travers, J.F. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. (Μετ. Μ. Σολαμαν, Φ. Καλύβα). Αθήνα: Gutenberg

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη:

Βιβλία - κείμενα:

Bredekamp, S., & Copple, C. (1998). Καινοτομίες στην προσχολική εκπαίδευση: Αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές στα προσχολικά προγράμματα. (Ε. Μαρκάκη, μεταφρ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. (Πρωτότυπη δημοσίευση, 1997).
Γεωργούση, Π. (1979). Παιδαγωγική Ψυχολογία. (Τόμ. Α΄και Β΄). Αθήνα: Φελέκη.
Ευκλείδη, Α. (1998). Γνωστικές παρεμβάσεις με στόχο την ανάπτυξη της σκέψης. Στο Λ. Μπεζέ (Επ.), Γνωστική Ψυχολογία και Εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Fontana, D. (1996).Ψυχολογία για εκπαιδευτικούς. (Μ. Λώμη, Μεταφρ.). Αθήνα: Σαββάλας. (Πρωτότυπη δημοσίευση, 1995).
Kamii, C., & Devries, R. (1979). Η θεωρία του J. Piaget και η προσχολική αγωγή. (Ε. Βασιλείου, Μεταφρ.). Αθήνα: Δίπτυχο.
Κουτσουβάνου, Ε. (1996). Η θεωρία του Piaget και παιδαγωγικές εφαρμογές στην προσχολική εκπαίδευση. Αθήνα: Οδυσσέας.
Μπασέτας, Κ. (2002). Ψυχολογία της Μάθησης. Αθήνα: Ατραπός.
Ντολιοπούλου, Ε. (1999). Σύγχρονες τάσεις της Προσχολικής Αγωγής. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Turner, P.H., & Hamner, T.J. (1994). Child Development and Early Education. Infancy through Preschool. Boston: Allyn & Bacon.
Φράγκος, Χ. (1977). Ψυχοπαιδαγωγική. Αθήνα.
Vygotsky, L.S. (1997). Νους στην κοινωνία. Η ανάπτυξη των ανώτερων ψυχολογικών διαδικασιών. (Α. Μπίμπου & Σ. Βοσνιάδου, Μεταφρ.). Αθήνα: Gutenberg (Πρωτοτυπη δημοσίευση, 1978).

Online readings:

(χρήσιμο για την κατανόηση του προλειτουργικού σταδίου του Piaget)
(χρήσιμο για την κατανόηση της θεωρίας του Piaget)
(χρήσιμο για την κατανόηση της θεωρίας του Vygotsky και των εφαρμογών στην προσχολική αγωγή)
(χρήσιμο για την κατανόηση της έννοιας της «ζώνης της εγγυτέρης ανάπτυξης» στη θεωρία του Vygotsky)
http://www.literacyworks.org/mi/home.html (χρήσιμο για την κατανόηση της θεωρίας του Gardner)
http://www.slideshare.net/ccapozzoli/howard-gardner-35446 (χρήσιμες διαφάνειες για την κατανόηση της θεωρίας του Gardner)
http://www.spannj.org/BasicRights/appendix_b.htm (χρήσιμο για την αξιολόγηση των πολλαπλών μορφών νοημοσύνης του Gardner)

Άρθρα (Articles):

Bodrova, E., & Leong, D. J. (2005). High quality preschool programs: what would Vygotsky say? Early Education & Development, 16(4), 437-446.
Gardner, H., & Hatch, T. (1989). Multiple intelligences go to school: Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational Researcher, 18(8), 4-10.
Inagaki, K. (1992). Piagetian and post-piagetian conceptions of development and their implications for science education in early childhood. Early Childhood Research Quarterly, 7, 115-133.
Paur, J.L., & Cèbe, S. (1999). Η γνωστική εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο: Γιατί, πώς, και με ποια αποτελέσματα; Ψυχολογία, 6 (3), 278-298.

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 23 Αυγούστου 2013, 3:57 PM