ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη της δομικής και λειτουργικής οργάνωσης του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος και η ανασκόπηση συνδρόμων/συμπεριφορών/συμπτωματολογίας μετά από βλάβες.

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

Η επιτυχής ολοκλήρωση του μαθήματος θα επιτρέψει στους φοιτητές να έχουν ένα θεωρητικό υπόβαθρο για βασικές λειτουργίες (π.χ. μνήμη, γλώσσα, εκτελεστικές λειτουργίες) και των κυριότερων σχετικών θεωριών. Επίσης, οι φοιτητές θα μπορούν να κατανοούν τη συμπτωματολογία που παράγεται μετά από βλάβες του εγκεφάλου και να σχηματίζουν αδρές διαγνωστικές εντυπώσεις.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

Παραδόσεις, επίδειξη χορήγησης νευροψυχολογικών δοκιμασιών, παρουσιάσεις περιπτώσεων.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

1.             Εισαγωγή στη Νευροψυχολογία

2.             Αδρή νευροανατομία και βασικές αρχές λειτουργίας του ΚΝΣ

3.             Μεθοδολογία έρευνας στη Νευροψυχολογία

4.             Οι μετωπιαίοι λοβοί και οι λειτουργίες τους

5.             Κροταφικοί και ινιακοί λοβοί: ανατομία και λειτουργίες

6.             Οι βρεγματικοί λοβοί και οι λειτουργίες τους

7.             Εγκεφαλική ασυμμετρία και Σύνδρομα αποσύνδεσης

8.             Η μνήμη και οι διαταραχές της

9.             Η γλώσσα και οι διαταραχές της

10.           Προσοχή και συνείδηση

11.           Στοιχεία νευρολογικών διαταραχών

12.           Πλαστικότητα, Αποκατάσταση και Ανάκαμψη λειτουργιών

13.           Νευροψυχολογική εκτίμηση

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

1.    Martin G.N., Νευροψυχολογία: εγκέφαλος και συμπεριφορά, Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Επιμέλεια στη ελληνικά: N. Μαραθεύτης, εκδόσεις Παρίκος, 2010.

2.    Darby D., Walsh K., Νευροψυχολογία, Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Ν. Καλφάκης, Κ. Πόταγας, Εκδόσεις Παρισιάνου, 2007.

3.    Johnstone B., Stonnington H.H., Γνωστική αποκατάσταση νευροψυχολογικών διαταραχών, Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Λ. Μεσσήνης, Α. Καστελλάκης, Εκδόσεις Φιλομάθεια, 2006.

4.    Kolb B., Whishaw I.Q., Fundamentals of human neuropsychology, Worth Publishers, 2009.

5.    Code C, Wallesch CW, Joanette Y, Roch Lecours A (Eds). Classic cases in neuropsychology. Taylor & Francis, 2005.

Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 9 Μαρτίου 2014, 9:45 PM