Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος:
Ο στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει στη νέα φοιτήτρια και το νέο φοιτητή των υπολογιστών το τι είναι ψηφιακό κύκλωμα, τις βασικές και απαραίτητες έννοιες και στοιχεία της ψηφιακής σχεδίασης, και πώς με αυτά μπορεί να φτιάξει κανείς ένα σημαντικό και κεντρικό παράδειγμα ψηφιακού κυκλώματος: έναν απλούστατο υπολογιστή. Βέβαια, ο υπολογιστής που θα φτιάξουμε θα είναι υπεραπλουστευμένος (γι' αυτό και εξαιρετικά αργός) αλλά παρ' όλα αυτά θα είναι ένας υπολογιστής.
Επίσης, στόχος του μαθήματος είναι η εργαστηριακή εξοικείωση του φοιτητή με τα ψηφιακά κυκλώματα αυτά καθ' εαυτά: το μάθημα περιλαμβάνει εβδομαδιαίες δίωρες εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση breadboard, διακοπτών, LED, ηλεκτρονόμων, chips (TTL, CMOS), και ενός απλού datapath ενός υπολογιστή τύπου συσσωρευτή με δύο χωριστές μνήμες (εντολών, δεδομένων) και πλήθος ενδείκτικών λυχνιών 7-segment γιά την παρακολούθηση της κατάστασής του, το οποίο οι φοιτητές μετατρέπουν σε στοιχειώδη υπολογιστή υλοποιώντας τον έλεγχό του στο breadboard.

Aναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Η κατανόηση του τι είναι και πώς λειτουργούν τα ψηφιακά κυκλώματα
- Η κατανόηση του πώς λειτουργεί ένας απλός υπολογιστής
- Η εργαστηριακή εξοικείωση με τα ψηφιακά κυκλώματα και το υλικό των υπολογιστών
- Η βασική κατανόηση του πώς λειτουργεί ο υπολογιστής

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014, 10:41 AM