Ομάδα στόχος: Οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Περιγραφή Μαθήματος: Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με την επιστήμη της Κοινωνιολογίας, από την αφετηρία της σκέψης μέχρι και την εφαρμογή των μεθόδων της σε πεδία ή αντικείμενα της κοινωνικής έρευνας. Έτσι, στο πλαίσιο του μαθήματος θα αναλυθεί μεθοδολογικά η κοινωνία υπό το πρίσμα διεπιστημονικών ερμηνειών.
Στην πορεία αυτή θα υπογραμμιστούν οι παράγοντες που διαμορφώνουν την κοινωνική συμπεριφορά του ανθρώπου και κατευθύνουν τις (κοινωνικές) σχέσεις του με το περιβάλλον. Δηλαδή, θα τονιστούν οι στοιχειώδεις παράγοντες που συγκροτούν το κοινωνικό και πολιτισμικό σύστημα στο οποίο γεννιόμαστε, μαθαίνουμε σταδιακά να συμπεριφερόμαστε και να επικοινωνούμε με τα άλλα άτομα-μέλη της κοινωνίας. Σε αυτή την ικανότητα συμβάλλουν (κοινωνικοποιητικοί παράγοντες) α) οι θεσμοί που μας «γαλουχούν», β) οι κανόνες που μας ελέγχουν, γ) οι αξίες που μας κατευθύνουν και δ) τα πρότυπα της συμπεριφοράς που μας αναγνωρίζουν/διακρίνουν.
Βασικοί άξονες των εν λόγω παραγόντων είναι: Α. από τη μια, η ένταξη του ανθρώπου στην κοινωνία (ατομοκεντρική λειτουργία), και Β. από την άλλη, η διείσδυση της κοινωνίας στον άνθρωπο (κοινωνιοκεντρική λειτουργία).
Άρα, η προσοχή μας θα εστιασθεί α) στην ένταξη & ενσωμάτωση του ανθρώπου στο κοινωνικο-πολιτισμικό σύστημα που τον περιβάλλει, β) στην κοινωνική συνοχή, γ) στους θεσμούς, δ) στη λειτουργία της κοινωνίας, ε) στα κοινωνικά προβλήματα (δυσλειτουργία της κοινωνίας), στ) στην κοινωνική αλλαγή, και ζ) στους μεγάλους κλάδους της Κοινωνιολογίας.

Περιεχόμενα μαθήματος: Από τους στοιχειώδεις παράγοντες που συγκροτούν το κοινωνικό και πολιτισμικό σύστημα στο οποίο γεννιόμαστε, μαθαίνουμε σταδιακά να συμπεριφερόμαστε και να επικοινωνούμε με τα άλλα άτομα-μέλη της κοινωνίας. Σε αυτή την ικανότητα συμβάλλουν α) οι θεσμοί που μας «γαλουχούν», β) οι κανόνες που μας ελέγχουν, γ) οι αξίες που μας κατευθύνουν και δ) τα πρότυπα της συμπεριφοράς που μας αναγνωρίζουν. Βασικοί άξονες των εν λόγω παραγόντων είναι, από τη μια, η ένταξη του ανθρώπου στην κοινωνία, και από την άλλη, η διείσδυση της κοινωνίας στον άνθρωπο.

Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος: Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με έναν πρωτόγνωρο χώρο, στο πλαίσιο του οποίου αναλύεται μεθοδολογικά η κοινωνία υπό το πρίσμα διεπιστημονικών ερμηνειών.

Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014, 5:48 PM