Ομάδα στόχος: Οι φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Επιστημών Αγωγής.

Περιγραφή Μαθήματος: Στο μάθημα εξετάζονται οι διαστάσεις της μετάβασης σε σχέση με τις παιδαγωγικές θεωρίες (από τον μπιχεβιορισμό στην οικοσυστημική), τις εκπαιδευτικές πρακτικές και τα αναλυτικά προγράμματα. Επιδιώκεται να αναπτυχθεί μια προβληματική γύρω από τις διαδικασίες μετάβασης, με έμφαση στην παιδαγωγική φύση και το ρόλο αυτών των διαδικασιών, με σκοπό την αποδόμηση τρεχουσών παιδαγωγικών πρακτικών και το πλαίσιο όπου αυτές εκτυλίσσονται, και την ανατροφοδότηση της σύγχρονης εκπαιδευτικής πράξης με καίρια ερωτήματα.

Περιεχόμενα μαθήματος:
1)Η μετάβαση ως οικοσυστημικό φαινόμενο
2)Σχολική ετοιμότητα, μοντέλα σχολικής ετοιμότητας
3)Έτοιμες κοινότητες.
4)Έτοιμες οικογένειες.
5)Έτοιμα σχολεία.

6)Έτοιμα παιδιά.
7)Σχεδιασμός προγράμματος ομαλής μετάβασης των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό (οργάνωση, σχεδιασμός, εφαρμογή, απολογισμός)
8)Αξιολόγηση σχεδίου μετάβασης και διδακτικών πρακτικών
9)Μετάβαση παιδιών με ειδικές ανάγκες
10)Εκπαιδευτική πολιτική και μετάβαση

Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014, 11:32 AM