• Bentley H. (1996), Cross-Cultural Interaction and Periodization in World History, American Historical Review, June, 749-768.
  • BezrogovV. - KoshelevaO. (2000), Η αυτοβιογραφική αφήγηση και ο ρόλος της στη μελέτη της ιστορίας της εκπαίδευσης, Θαλλώ.
  • Braudel F. (1966), La Méditerranée et le monde méditerranéenà l' époque de Philippe II, v. 2, Paris.
  • Braudel F. (1969), Ecrits sur l'histoire, Paris, Flammarion.
  • Buell Fr. (1993), World studies for a multicultural era, The Social Studies, 84/2, 62.
  • DosseF. (1993), Η ιστορία σε ψίχουλα. Από τα Annales στη Νέα Ιστορία, μτφρ. Αγγ. Βλαχοπούλου, ΠανεπιστημιακέςΕκδόσειςΚρήτης, Ηράκλειο.
  • Gay G. (1992), Effective teaching practices for multicultural classrooms, in Diaz C. (edit.), Multicultural education for the 21st century, Washington, National Education Association, 38-56.
  • Hourdakis A. (1996), Global dimension via the teaching of the Ancient World: theoretical concepts and an empirical approach from Greek primary textbooks, Mediterranean Journal of Educational Studies, 1/2, 157-182.
  • Hourdakis A. (1998), 'MADE IN...' or teaching history in a global age, σταΠρακτικάτης WAER, εκδόσειςΕλληνικάΓράμματα, Αθήνα, 491-518.
  • Joyce B., Weil M. & Showers B. (1992), Models of teaching (4ηεκδ.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Le Goff J., Nora P. (1981), Το έργο της ιστορίας, Αθήνα, Εκδόσεις Ράππα, τ.1.
  • Manning P. (1996), The problem of interaction in world history, American Historical Review, 771-782.
  • Marwick A. (1985), Εισαγωγή στην Ιστορία, μτφρ. Κ. Τρίγκου, Σειρά: Οpen University, Αθήνα, Π. Κουτσουμπός.
  • Modgil S., Verma G., Mallick K., Modgil C. (1997), Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση, Προβληματισμοί, Προοπτικές, επιμ. Α. Ζιώνου-Σιδέρη, Π. Χαραμής, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.
  • Moniot H. (1993), Didactique de l'Histoire, Nathan, Paris.
  • Portal Chr. (1987), Empathy as an objective for History teaching, Chr. Portal (ed.), TheHistoryCurriculumforTeachers, ThePalmerPress, London, 89-90.
  • Ross M. (1984), The Aesthetic Impulse, Pergamon Press.
  • Samaran Ch. (διεύθ.) (1989), Ιστορία καιμέθοδοί της, τόμος Α΄, Γενικά Προβλήματα, μτφρ. Ελ. Στεφανάκη, Σειρά: Encyclopedie de la Pleiade, Αθήνα, ΜΙΕΤ.
  • SchullerW. (1999), Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας, μτφρ. Α. Καμάρα, Χ. Κοκκινιά, εποπτεία Κ. Μπουραζέλης, Αθήνα, ΜΙΕΤ.
  • Shemilt D. (1986), Beauty and the Philosopher: Empathy in History and Classroom, Learning History, 39.
  • Slater J. (1989), The Politics of History Teaching. A Humanity Dehumanized?, University of London, Institute of Education, London.
  • Slater J. (1995), Teaching History in a New Europe, Cassel- Counsil of Europe, London.
  • Topolski I. (1983), Προβλήματα ιστορίας και ιστορικής μεθοδολογίας, μτφρ. Μ. Μαραγκού- Γ. Μαραγκός, Θεμέλιο, Αθήνα.
  • Weaver V. F. (1988), Education that is multicultural and global, an imperative for economic and political survival, The Social Studies 79/3, 108.
  • WilliamsR. (1994), Κουλτούρα και Ιστορία, μτφρ. Βεν. Αποστολίδου, Γνώση, Αθήνα.
  • Yurco F. J. (1994), How to Teach Ancient History: A Multicultural Model, American Educator, 18/1, 32, 36-37.
  • Αβδελά Ε. (1998), Ιστορία και Σχολείο, Νήσος/Τετράδια 6, Αθήνα.
  • Άχλης Ν. (1985), Η διδασκαλία της Ιστορίας στο Λύκειο, Νέα Παιδεία 34, 147-156.
  • Βαϊνά Μ. (1997), Θεωρητικό πλαίσιο διδακτικής της τοπικής ιστορίας για τον εικοστό πρώτο αιώνα, Gutenberg, Αθήνα.
  • Βώρος Φ. Κ. (1982), Η Ιστορία που δεν διδάσκεται, Νέα Παιδεία 20, 123-124.
  • Βώρος Φ. Κ. (1993), Η διδασκαλία της ιστορίας με αξιοποίηση της εικόνας, Αθήνα.
  • Ματσαγγούρας Η. (2001), Στρατηγικές Διδασκαλίας. Η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη, Αθήνα, Gutenberg.
  • Γαλανάκη Ε. (1998), Ο εγωκεντρισμός του παιδιού σχολικής ηλικίας: ένα λησμονημένο αναπτυξιακό φαινόμενο, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 28, 10-12.
  • Γιαννόπουλος Γ. (1988), Σκοποί του μαθήματος της ιστορίας, στο Σεμινάριο 9 -ΠΕΦ, Το μάθημα της ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα, 47-60.
  • Γοδόση Ζ. (1990), Το αρχαιολογικό αντικείμενο και η διδασκαλίας της Ιστορίας μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια, Τομή 301, τευχ. 1.
  • Δαμανάκης Μ. (1997), Η εκπαίδευση των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στην Ελλάδα, Gutenberg, Αθήνα.
  • Δαμανάκης Μ. (1999), Θεωρητική προσέγγιση της κοινωνικοποίησης των ελληνοπαίδων εξωτερικού, στο Μ. Δαμανάκης (επιμ.), Παιδεία ομογενών: θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις. Συνολική έκθεση -μελέτη της επιστημονικής επιτροπής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ., Ρέθυμνο.
  • Δαμανάκης Μ. (2002), Σύγχρονες εκφάνσεις της ελληνικότητας και η σημασία τους για το μέλλον του ελληνισμού, ανακοίνωση στο UniversityLaTrobe, Αυστραλία, Αύγουστος 2002.
  • Διανοητική Ιστορία. Όψεις μιας σύγχρονης συζήτησης. Κείμενατων R. Chartier, D. La Capra, H. White (1996), μτφρ. Ε. Γαζή, Γ. Κόκκινος, Ε. Κοντογιώργη, ΕΜΝΕ-Μνήμων, Αθήνα.
  • Ιβρίντελη Μ. - Μπόκολας Β. - Κρίκας Ε. (2003), Αναλυτικό Πρόγραμμα και Ιστορία: Αναζητώντας κοινούς κώδικες επικοινωνίας, στα πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Ο Εκπαιδευτικός και το Αναλυτικό Πρόγραμμα, (Μάιος 2003) υπό την αιγίδα του Π.Τ.Π.Ε του Πανεπιστημίου Πατρών (υπό δημοσίευση).
  • Ίγκερς Γ. (1991), Νέες κατευθύνσεις στην ευρωπαϊκή ιστοριογραφία, μτφρ. Βασίλης Οικονομίδηs, Αθήνα, Γνώση.
  • Καλογηράτου Ε. (1999), Τα στάδια της ενσυναίσθησης κατά τον DennisShemilt και η διδασκαλία της Ιστορίας, Σεμινάριο 21 -ΠΕΦ, Θεωρητικά Προβλήματα και Διδακτική της Ιστορίας, Γρηγόρης, Αθήνα, 149-155.
  • Κανάκης Ι., (1987)., Η οργάνωση της διδασκαλίας - μάθησης με ομάδες εργασίας - Θεωρητική θεμελίωση και πρακτική εφαρμογή, Αθήνα, εκδ. ιδίου.
  • Κόκκινος Γ. (1998), Από την ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα.
  • Κόκκινος Γ. (1999), Η κειμενική διάσταση της ιστορίας και η αναζήτηση κριτηρίων εγκυρότητας της ιστορικής γνώσης στο Σεμινάριο 21 -ΠΕΦ, Θεωρητικά προβλήματα και διδακτική της ιστορίας, Γρηγόρης,Αθήνα, 51-76.
  • Κόκκινος Γ. Διδακτική της Ιστορίας: Εργαλείο του παραδοσιακού λόγου ή πεδίο ανάδυσης ενός νέου κριτικού πνεύματος, Λόγος και Πράξη, 42, 108-114.
  • Κόκκινος Γ., Το μάθημα της Ιστορίας: από το φρονηματιστικό λόγο στην αναγκαιότητα της κριτικής γνώσης, Φιλολογική, 52, 22-24.
  • Κουζέλης Γερ. (1991), Από τον βιωματικό στον επιστημονικό κόσμο. Ζητήματα κοινωνικής αναπαραγωγής της γνώσης, Κριτική, Αθήνα.
  • Λαμπίρη- Δημάκη Ι. (1989), Κοινωνιολογία και Ιστορία. Ομοιότητες και ιδιαιτερότητες, Παπαζήσης, Αθήνα.
  • Λε Γκοφ Ζ. (1998), Ιστορία και μνήμη, Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα.
  • Λεοντσίνης Γ. & Ρεπούση Μ. (2001), Η τοπική ιστορία ως πεδίο σπουδής στο πλαίσιο της σχολικής παιδείας, ΟΕΔΒ, 49-60.
  • Λεοντσίνης Γ. (1996), Διδακτική της Ιστορίας. Γενική - τοπική ιστορία και περιβαλλοντική εκπαίδευση, Αθήνα.
  • Λεοντσίνης Γ. (1999), Ενσυναίσθηση και διδασκαλία της Ιστορίας, Σεμινάριο 21 -ΠΕΦ, Θεωρητικά Προβλήματα και Διδακτική της Ιστορίας, Γρηγόρης,Αθήνα, 123-148.
  • Μαργαρίτης Γ. (1988), Διδασκαλία της ιστορίας-διδασκαλία της γεωγραφίας: τύχες κοινές; στο Εταιρεία Μελέτης Νέου Ελληνισμού, Η διδασκαλία της ιστορίας στη μέση εκπαίδευση, Αθήνα,Εκδόσεις Γρηγόρη.
  • Ματσαγγούρας Η., (2002), Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, τ΄ Β΄, Στρατηγικές διδασκαλίας: Η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη, Αθήνα, Gutenberg.
  • Μαυροσκούφης Δ. (1999), Εμπειρίες και απόψεις μαθητών και φοιτητών σχετικές με το μάθημα της Ιστορίας. Θεωρητικά ζητήματα και εμπειρική έρευνα, Εκδ. Οίκος Αφών Κυριακίδη, Θεσ/νίκη.
  • Μπόκολας Β. (2004), Προς μια «Νέα Σχολική Ιστορία»: το παράδειγμα του πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ιστορία και Περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Ατραπός, 2004, 265-281.
  • Ντούλα Χ. (1988), Σχολικά βιβλία ιστορίας και τοπική ιστορία: Η Περίπτωση της Θεσσαλίας, στο Σεμινάριο 9 -ΠΕΦ, Το μάθημα της ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα, 89.
  • Παπαδάκης Ν. -Μπόκολας Β. (2004), Εγχειρίδια Ιστορίας και Πολιτισμού των Ελλήνων της Διασποράς: μεθοδολογία συγγραφής διδακτικού υλικού, στα Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Ιστορία της Νεοελληνικής Διασποράς: Έρευνα και διδασκαλία, τομ. Β΄, Ρέθυμνο, Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ., 306-320.
  • Παπανούτσος Ε. (1969), Αισθητική, Αθήνα.
  • Πολίτης Α. (1988), Άτυπη, καθημερινή έρευνα, στο Η διδασκαλία της ιστορίας στη Μέση εκπαίδευση, Γρηγόρη, Αθήνα, 118-130.
  • Σιούρλα Βασιλική (1998), Τέχνη και Ιστορία: διδακτική προσέγγιση έργων της γεωμετρικής τέχνης ως ιστορικής πηγής, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 28, 195 κ.εξ.
  • Σκουλάτος Β. (1997), Το μάθημα της ιστορίας στο ελληνικό σχολείο κατά την τελευταία εικοσαετία: εγγενείς παθογένειες και προσπάθειες ανανέωσης, Νέα Παιδεία, 82, 62-68.
  • Φίλιας Β. (2000), Κοινωνιολογία του Πολιτισμού, τ. Α΄, Βασικές Οριοθετήσεις και Κατευθύνσεις, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
  • Χουρδάκης Α. (2001), Θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις στην Ιστορία και τον Πολιτισμό: Προλεγόμενα στη σύνταξη ενός Αναλυτικού Προγράμματος για τα ελληνόπουλα του εξωτερικού, στο Προλεγόμενα Αναλυτικού Προγράμματος για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Διασπορά, Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ. Ρέθυμνο, 155-210.
  • Χουρδάκης Α. (2004), Προς μια ιστορία του Τρίτου Χώρου: Ζητήματα Διδακτικής-Διδασκαλίας της Ιστορίας και του Πολιτισμού της Ελληνικής Διασποράς, στα Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Ιστορία της Νεοελληνικής Διασποράς: Έρευνα και διδασκαλία, τομ. Β΄, Ρέθυμνο, Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ., 297-305.
Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015, 2:33 PM