Βιβλιογραφία
Ανεμογιάννης Γιώργος,Θεατρική περιπέτεια, σε δύο πράξεις με πρόλογο, επίλογο και τρία ιντερμέδια. Αθήνα, 1990
Ανεμογιάννης Γιώργος,Μαρίκα Κοτοπούλη. Η φλόγα, Αθήνα, ΜΚΜΕΘ, 1994.
Βασιλείου Αρετή, «'Οι φτέρνες που μιλούν': η πρώτη γνωριμία της αθηναϊκής μουσικής σκηνής με τους αμερικανικούς χορούς»,Παράβασις, Επιστημονικό Δελτίο Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, τόμος 6,ERGO, Αθήνα 2005, σ. 43-56.
Βασιλείου Αρετή,Εκσυγχρονισμός ή παράδοση; Το θέατρο πρόζας στην Αθήνα του μεσοπολέμου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2005.
Γεωργακάκη Κωνστάντζα, «Επτά χρόνια φαγούρα. Και τώρα τι κάνουμε; Η ελληνική επιθεώρηση στη δικτατορία», Παράβασις 8 (2008), σσ. 29-77
Γεωργακάκη Κωνστάντζα,Η εφήμερη γοητεία της Επιθεώρησης (1894-2014), Τράπεζα Πειραιώς, Αθήνα 2014.
Γεωργακάκη Κωνστάντζα. «Σκηνογραφικές αναζητήσεις στην Επιθεώρηση της Δικτατορίας», στο Πιπινιά Ι., Δημητριάδης Α., Σταυρακοπούλου Α., 2014Σκηνική Πράξη στο Μεταπολεμικό Θέατρο, Συνέχειες και ρήξεις, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Αφιερωμένο στον Νικηφόρο Παπανδρέου (Πρακτικά), Θεσσαλονίκη: εκδόσεις ΑΠΘ σσ. 141-150.
Γεωργακάκη Κωστάντζα, «Από τη 'Διονυσιακή' Λίντα Άλμα στην 'αγαλματώδη' Χρυσούλα Ζώκα. Το μπαλέτο στην αθηναϊκή επιθεώρηση τη δεκαετία του 1950»,Παράβασις, Επιστημονικό Δελτίο Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, τόμος 6, ERGO, Αθήνα 2005, σ. 57-94
Δελβερούδη Ελίζα Άννα, «Εκ των στυλοβατών του καταστήματος»: ο Χρήστος Γιαννακόπουλος, ο Αλέκος Σακελλάριος και η μεταπολεμική κωμωδία», στο Βιβιλάκης Ιωσήφ (επιμ.),Το νεοελληνικό Θέατρο από τον 17οστον 20οαιώνα, Πρακτικά α΄ Πανελληνίου Θεατρολογικού συνεδρίου,Παράβασις, μελετήματα [2],ERGO, 2002, σ.369-377.
Δελβερούδη Ελίζα Άννα, «Η Μαρίκα Κοτοπούλη θιασάρχις» στον τόμοΓια τη Μαρίκα Κοτοπούλη και το Θέατρο στην Ερμούπολη,ΚΝΕ/ ΕΙΕ 1996
Δελβερούδη Ελίζα Άννα, «Θέατρο», στον τόμο Χατζηιωσήφ Χρήστος (επιμ.),Ιστορία της Ελλάδας του 20ουαιώνα, τόμος Β2, 1922-1940, Ο Μεσοπόλεμος, Βιβλιόραμα, Αθήνα, 2003, σ. 378-399.
Κουνάδης Παναγιώτης, «Μουσικά ρεύματα και αλληλεπιδράσεις»,Καθημερινή,14.8.2005
ΚωνσταντινάκουΠαναγιώτα, «Κέντρο-Περιφέρεια: η διαλεκτική του χώρου στην Αθηναϊκή Επιθεώρηση (1894-1922)», στο Πρακτικά Α΄ Θεατρολογικού Συνεδρίου: Το θέατρο στην Ελλάδα τον 20ό αιώνα: από το θέατρο των Ιδεών στο μεταμοντέρνο, Αθήνα: ΠΕΣΥΘ & Ergo, 2011, σ. 153-166
Λακίδου Ίλια, «Theatrical Satire and Dictatorship: the case of the Eléfthero Théatro and the show "...kai sí chtenízesai”, Summer 1973», στο πλαίσιο του συνεδρίου μεταπτυχιακών φοιτητών The Cankered Muse: In Search of Modern Greek Satire / Harvard University - George Seferis Chair (Cambridge MA, 9/04/2005).
Μαράκα Λίλα, «Επιθεώρηση: Είδος υπό εξαφάνισιν;»,Επίλογος 1997, Γαλαίος, Αθήνα 1998, σσ. 147-159
Μαράκα Λίλα, «Η ελληνική θεατρική επιθεώρηση ως πολιτικό θέατρο»,Παράβασις, Επιστημονικό Δελτίο Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, τόμος 6, ERGO, Αθήνα 2005, σ. 107-121.
Μαράκα Λίλα, «Ο χορός στην ελληνική θεατρική Επιθεώρηση: Συστατικό, δομικό και λειτουργικό στοιχείο του επιθεωρησιακού θεατρικού θεάματος», Παράβασις, Επιστημονικό Δελτίο του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, τμ. 7, Αθήνα, 2006, σ. 79-88.
Μαράκα Λίλα, «Το θέατρο της επιθεώρησης στη μεταβατική περίοδο των μέσων της δεκαετίας του '20 και τοΡωμέικοτου Μιλτιάδη Λιδωρίκη» στο Βιβιλάκης Ιωσήφ (επιμ.),Το νεοελληνικό Θέατρο από τον 17οστον 20οαιώνα, Πρακτικά α΄ Πανελληνίου Θεατρολογικού συνεδρίου,Παράβασις, μελετήματα [2],ERGO, 2002, σ. 253-261.
Μαράκα Λίλα,Ελληνική θεατρική επιθεώρηση 1894-1926, 2τ., Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000.
Μαράκα Λίλα,Ελληνική Θεατρική Επιθεώρηση 1894-1926, Τέσσερα κείμενα, τόμοι 2, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000
Μαράκα Λίλα,Νησιώτες του Αιγαίου στο Νεοελληνικό θέατρο, Η εξέλιξη της μορφής από την πρώιμη Κωμωδία μετ' Ασμάτων στο Αθηναϊκό Κωμειδύλλιο, Ανάτυπο από τηνΕπιστημονική Επετηρίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τόμος ΛΔ΄(2002-2003), Αθήνα 2003
Μαράκα Λίλα, Δράμα και Παράσταση, Πολύτροπον. Αθήνα χ.χ
Μιχαηλίδης Λάκης,Έτσι γράφεται η Επιθεώρηση ή Η επιθεώρηση άνευ διδασκάλου, Σιδέρης, Αθήνα
Πούλιος Απόστολος, «Η Επιθεώρηση στην Κατοχή: 'Η εμπόλεμη Αθήνα έχει πάρει άλλη όψη'»,Αυγή, 28.10.2012.
Σειραγάκης Μανώλης, «Από το Χόλυγουντ στην Αθήνα: το μιούζικαλ αλλάζει την ελληνική μουσική και θεατρική ζωή», στο Βλαστός Γ. (επιμ),Πρακτικά του Συνεδρίου Ελληνική μουσική δημιουργία του 20ού αιώνα για το λυρικό θέατρο και άλλες παραστατικές τέχνες, Αθήνα 2009, σ. 414-420.
Σειραγάκης Μανώλης, «Βερολινέζικο καμπαρέ και αθηναϊκή επιθεώρηση», στο Πρόγραμμα για την παράστασηΤο μικρόβιο του έρωτα, Εθνική Λυρική Σκηνή, Θέατρο Ακροπόλ, Αθήνα 2009, σσ. 31-35
Σειραγάκης Μανώλης, «Η 4ηΑυγούστου και το θέατρο», περ.Νέα Εστία, τ. 156, τ 1769, 2004, σ. 168-170.
Σειραγάκης Μανώλης, «Ο ηθοποιός Πέτρος Κυριακός πάνω στην οθόνη και μπροστά από αυτήν», στο Χριστίνα Αδάμου (επιμ.),Ο ηθοποιός ανάμεσα στη σκηνή και στην οθόνη, Καστανιώτης, Αθήνα 2008, σ. 242-250.
Σειραγάκης Μανώλης, «Παυσίλυπα Θεάματα, Το θέατρο κι ο Κινηματογράφος στα χρόνια της οικονομικής κρίσης (1929-1931) Η κρατική παρέμβαση»,Παράβασις8, 2008, σ. 444-448.
Σειραγάκης Μανώλης, «Σχέσεις του θεάτρου Σκιών με τα υπόλοιπα είδη θεάτρου: το παράδειγμα του Μεσοπολέμου»,Στέφανος, Τιμητικός τόμος για τα 60χρονα του καθηγητή Βάλτερ Πούχνερ,ERGO, Αθήνα 2008, σ 1079-1087.
Σειραγάκης Μανώλης,Το ελαφρό μουσικό θέατρο στη μεσοπολεμική Αθήνα, 2 τόμοι, Καστανιώτης, Αθήνα 2009.
Σειραγάκης Μανώλης. «Όμορφες πόλεις μαγικές με Γειτονιές Αγγέλων και Οδούς Ονείρων: η προσπάθεια του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι να αναμορφώσουν το ελαφρό μουσικό θέατρο του 1960» στο Πιπινιά Ι., Δημητριάδης Α., Σταυρακοπούλου Α., 2014Σκηνική Πράξη στο Μεταπολεμικό Θέατρο, Συνέχειες και ρήξεις, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Αφιερωμένο στον Νικηφόρο Παπανδρέου (Πρακτικά), Θεσσαλονίκη: εκδόσεις ΑΠΘ, σσ. 113-124.
Χατζηπανταζής Θόδωρος, Διάγραμμα Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου, ΠΕΚ, Ηράκλειο 2014, σ. 351-367.
Χατζηπανταζής Θόδωρος,Η ελληνική κωμωδία και τα πρότυπά της στο 19ο αι., Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, Ηράκλειο 2003
Χατζηπανταζής Θόδωρος, Μαράκα Λίλα (επιμ.),Η Αθηναϊκή Επιθεώρηση, τόμοι τρεις, Σειρά Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη ΘΕ 34, Ερμής, Αθήνα, 1977
Χατζηπανταζής Θόδωρος,Της Ασιάτιδος μούσης ερασταί, Η ακμή του αθηναϊκού καφέ αμάν στα χρόνια της βασιλείας του Γεωργίου Α΄ Συμβολή στη μελέτη της προϊστορίας του Ρεμπέτικου, Στιγμή, Αθήνα 1986
Συναγωγές επιμέρους άρθρων:
Αφιέρωμα στο περιοδικό Επτά Ημέρες της εφημερίδας Καθημερινή, Κυριακή 5 Απριλίου1998, http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1998/04/05041998.pdf
Πρόγραμμα παράστασης Εθνικού Θεάτρου Βίρα τις Άγκυρες, 1997, http://www.nt-archive.gr/viewFiles1.aspx?playID=620&programID=149