Στόχοι:
Οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα παρακολουθήσουν το μάθημα αυτό αναμένεται να ενημερωθούν για το γενικό πλαίσιο και τις κατευθύνσεις της διερευνητικής μάθησης, αξιολογώντας την εμπειρία και την εφαρμογή της από άλλους διδάσκοντες που υλοποίησαν ερευνητικές εργασίες -πρότζεκτ μέσα στην τάξη. Θα έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν υπάρχοντα διδακτικά σενάρια ή να σχεδιάσουν και να συνθέσουν δικά τους για τη διδασκαλία φυσικών επιστημών και να τα θέσουν προς συζήτηση και αξιολόγηση πριν τα δοκιμάσουν στην τάξη.


Γενικές πληροφορίες

Το μάθημα αυτό διαμορφώθηκε από τον καθ. Νικόλαο Χανιωτάκη, την κ Καλλια Κατσαμποξακη-Hodgetts και την κ. Μαρία Φουσκάκη (Εργαστήριο Αναλυτικής Χημείας, Πανεπιστήμιο Κρήτης) στο Τμήμα Χημείας. Έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Chain Reaction: A sustainable Approach to Inquiry Based Science Education» 2013-2016*. Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το μάθημα αυτό και μπορούν να το παρακολουθούν τελειόφοιτοι φοιτητές ή καθηγητές ΠΕ04.

Τα μαθήματα είναι δομημένα σε 10 ενότητες/εβδομάδες. Οι βιβλιογραφικές πηγές θα δίνονται στο τέλος κάθε διάλεξης και ενότητας. Επίσης οι φοιτητές θα λαμβάνουν τις διαφάνειες της διάλεξης, ηλεκτρονικές διδακτικές σημειώσεις και ερωτήματα προς συζήτηση και ανασκόπηση.


Αξιολόγηση

Το μάθημα αυτό δεν έχει πιστωτικές μονάδες (ECTS). Θα δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης στους συμμετέχοντες εφόσον εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις του μαθήματος.

Ως προϋπόθεση της προαγωγής τους οι συμμετέχοντες/φοιτητές θα πρέπει να συμμετέχουν στις εβδομαδιαίες συζητήσεις δίνοντας γραπτώς τη δική τους άποψη/πρόταση για το πώς και το τι θα έκαναν σε κάθε περίπτωση, και την τελευταία εβδομάδα να παραδώσουν μία βιντεοσκοπημένη προφορική ομιλία πάνω σε θέμα σχετικό με τη διδακτική της διερευνητικής-διάρκειας τουλάχιστον 20 λεπτών.

*"The research leading to these results has received funding from the European Community's Seventh Framework Programme fp7/2007-2013 under grant agreement No [321278].”

Συνοπτικό εβδομαδιαίο σχέδιο δράσης

Παρακολούθηση βιντεοσκοπημένης διάλεξης & ανάγνωση σημειώσεων

Ανασκόπηση και απάντηση ερωτημάτων κάθε ενότητας (10ps)

 

Τελική εργασία

Βιντεοσκοπημένη παρουσίαση φοιτητών (50ps)

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015, 12:40 PM