Η αξιολόγηση της προόδου των μαθητών

 

Στη μάθηση μέσω μικρών ερευνών προτείνεται η αξιολόγηση όλων των επιστημονικών διαδικασιών ξεκινώντας από το ερώτημα. Αυτό το είδος αξιολόγησης ονομάζεται διαμορφωτική αξιολόγηση. Πιο συγκεκριμένα, οι καθηγητές αξιολογούν όλη την μαθησιακή πορεία των μαθητών τους με βάση το αν και κατά πόσο oι μαθητές:

 

  • διατυπώνουν επιστημονικές ερωτήσεις (Βαθμολογήστε με ένα βαθμό κάθε ερώτημα διακριτής επιστημονικής έννοιας: πχ. σημείο βρασμού, τήξης κα.)
  • προσδιορίζουν ανεξάρτητες και εξαρτημένες μεταβλητές
  • διατυπώνουν επιμέρους επιστημονικά υπο-ερωτήματα
  • συνθέτουν πληροφορίες μέσα από έγκυρες πηγές (πχ. Βαθμολογήστε αρνητικά όταν αντιγράφουν πηγές από το διαδίκτυο)
  • σχεδιάζουν ένα πλάνο εκτέλεσης έρευνας
  • καταγράφουν και οργανώνουν τα δεδομένα σε άρτιες γραφικές παραστάσεις
  • διατυπώνουν επεξηγήσεις και αναλύσεις που τεκμηριώνουν τα ευρήματά τους
  • αξιολογούν τα δεδομένα τους και τα ευρήματα/ πηγές των άλλων ομάδων
  • συμβάλλουν με τα σχόλια και τις υποδείξεις τους στη βελτίωση της ποιότητας της έρευνας όλων των ομάδων
  • παρουσιάζουν τα ευρήματά τους με σαφήνεια

Είναι γενικά παραδεκτό ότι οι μαθητές οφείλουν να γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογηθούν από την πρώτη μέρα. Εσείς σε ποια δραστηριότητα θα εμπλέκατε τους μαθητές σας ώστε να κατανοήσουν σε βάθος την ανάγκη και τους ακριβείς όρους/συνθήκες αυτής της αξιολόγησης; Τι βοηθητικό υλικό θα τους δίνατε για να είναι σωστά προετοιμασμένοι;

 

Βοηθητική πηγή

Σταύρου Χ και Νεοφύτου Λ.(2012) Η αξιολόγηση του μαθητή:

Αρχική, Τελική και Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Πιέστε Εδώ

 

WynneHarlen (2013) Assessment & Inquiry-Based Science Education: Issues in Policy and Practice.Global Network of Science Academies (IAP) Science Education Programme

Πιέστε Εδώ

Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015, 10:57 AM