Ψυχοπαιδαγωγική της προσχολικής ηλικίας
Περιγραφή εβδομάδας
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Προσδιορισμός του όρου ψυχοπαιδαγωγική και σύγκριση με άλλους συναφείς όρους, προσφδιορισμός του γνωστικού αντικειμένου και των μεθόδοων έρευνας που χρησιμοποιούνται.
Λεξεις κλειδια: Ψυχοπαιδαγωγική, προσχολική ηλικία
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Εισαγωγή στις θεωρίες ανάπτυξης και παρουσίαση της θεωρίας του Piaget και των ψυχοπαιδαγωγικών εφαρμογών της στην ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού της προσοχλικής ηλικίας. Συζήτηση για πρόγραμματα προσχολικής αγωγής και το ρόλο του παιδαγωγού σύμφωνα με τη θεωρία αυτή.
Λεξεις κλειδια: Προλειτουργικό στάδιο, φυσική γνώση, λογικομαθηαμτική γνώση, μηχανισμοί ανάπτυξης, επιτάχυνση
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας, των βασικών εννοιών της καθώς και παρουσίαση των ψυχοπαιδαγωγικών συνεπειών που απορρέουν από την θεωρία του Vygotsky για την προσχολική αγωγή.
Λεξεις κλειδια: Κοινωνικό πλαίσιο μάθησης, ζώνη εγγύτερης ανάπτυξης, σκαλωσιά
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας της Επεξεργασία Πληροφοριών και του Bruner καθώς και των εφαρμογών της καθεμίας στην προσχολική αγωγή.
Λεξεις κλειδια: Εργαζόμενη και μακρόχρονη μνήμη, κωδικοποίηση, αναπαράσταση της γνώσης, σπειροειδής μάθηση, μάθηση μέσω ανακάλυψης
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Συνοπτική παρουσίαση της θεωρίας του Gardner για την πολλαπλή νοημοσύνη και του δασματικού σχεδίου δράσης ως παιδαγωγική εφαρμογή που βασίζεται στη θεωρία του.
Λεξεις κλειδια: Μορφές νοημοσύνη, φασματικό σχέδιο εκπαιδευτικής δράσης, γεφύρωμα
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Παρουσίαση των βασικών θεωρίων για τα κίνητρα και αξιοποίηση των θεωρητικών γνώσεων στην προσχολική αγωγή
Λεξεις κλειδια: Εσωτερικά & εξωτερικά κίνητρα, θεωρία αυτοπροσδιορισμού, κίνητρο επίτευξης
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Παρουσίαση των άμεσων και έμμεσων μορφών διδασκαλίας.
Λεξεις κλειδια: Άμεση και έμμεση διδασκαλία
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Παρουσίαση των διαφορετικών στύλ μάθησης (γνωστικό ύφος) και των τρόπων που μπορούν να επηρεάσουν τη μάθηση κατά την προσχολική ηλικία.
Προσδιορισμός της αποκλίνουσας και συγκλίνουσας σκέψης, αξιολόγηση της αποκλίνουσας σκέψης και συνέπειες για την προσχολική εκπαίδευση.Λεξεις κλειδια: Εξαρτώμενο-μη εξαρτώμενο από το πεδίο, αναλυτικό-ολιστικό, συγκλίνουσα-αποκλίνουσα σκέψη, τεστ αποκλίνουσα σκέψης, δημιουργική προσχολική τάξη
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Συνοπτική παρουσίαση της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού της προσχολικής ηλικίας και αξιοποίηση των θεωριών και των ερευνών για τη εκμάθηση της γλώσσας κατά την προσοχλική ηλικία.
Λεξεις κλειδια: Ερωτήσεις παιδαγωγού, διδακτική υποστήριξη, διάλεκτοι στην τάξη
-
Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Οι μορφές αξιολόγησης στην εκπαίδευση (συνεχής, διαμορφωτική, διαγνωστική) και η αξιολόγηση της μάθησης κατά την προσχολική ηλικία.
Λεξεις κλειδια: Διδακτικοί στόχοι, μορφές αξιολόγησης