Weekly outline

  • 1. Η εκπαιδευτική έρευνα και ο σχεδιασμός της

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Καθορισμός ερευνητικού προβλήματος, σχεδιασμός ερευνητικής διαδικασίας, στάδια της ερευνητικής διαδικασίας, το πρόβλημα και η οριοθέτησή του. Η βιβλιογραφική επισκόπηση του θέματος. Οι ερευνητικές υποθέσεις και η διαμόρφωσή τους, συλλογή ερευνητικών δεδομένων, ανάλυση ερευνητικών δεδομένων, κτλ

    Λεξεις κλειδια: Στάδια ερευνητικής διαδικασίας

  • 2. Ταξινομικά κριτήρια έρευνας

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Αναλυτική περιγραφή: Ταξινομικά κριτήρια έρευνας με βάση τον τρόπο άντλησης των δεδομένων, το πεδίο της έρευνας, τα χρησιμοποιούμενα μέσα συλλογής δεδομένων, τον αριθμό των ερευνητών κτλ.

    Λεξεις κλειδια: ταξινομικά κριτήρια

  • 3. Βασικες ποσοτικες και ποιοτικες μεθοδολογικες προσεγγισεις στην εκπαιδευτικη ερευνα

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή αναλύεται η δημοσκοπική έρευνα, η εθνογραφική έρευνα, η έρευνα – δράση

    Λεξεις κλειδια: ερευνητικό παράδειγμα, δημοσκόπηση, εθνογραφική έρευνα, έρευνα-δράση

  • 4. Δειγματοληπτικη διαδικασια

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Πληθυσμός της έρευνας (έννοια, εσωτερική – εξωτερική εγκυρότητα, ποιοτική – ποσοτική οριοθέτηση του πληθυσμού αναφοράς ). Παράγοντες που καθορίζουν την αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος. Μέγεθος δείγματος (σχέση μεγέθους δείγματος με μέγεθος πληθυσμού, παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται το μέγεθος του δείγματος: ανομοιογένεια του πληθυσμού, σφάλμα δειγματοληψίας, διάστημα εμπιστοσύνης, επίπεδο εμπιστοσύνης,κλπ). Τεχνικές επιλογής του δείγματος {τυχαία-μη τυχαία δειγματοληψία: απλή τυχαία, στρωματοποιημένη, κατά δεσμίδες, πολυσταδιακή, συμπτωματικό δείγμα, δείγμα ευκολίας, κ.λπ.}.

    Λεξεις κλειδια: Πληθυσμός της έρευνας

  • 5. Μεσα συλλογης δεδομενων α)ερωτηματολογιο

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Ορισμός, σκοπός και λειτουργίες, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, εισαγωγικό σημείωμα, τρόποι χορήγησης. Τυπολογίες ερωτήσεων {ανοικτές, σύντομης απάντησης, κλειστές με αλληλοαποκλειόμενες ή μη απαντήσεις, ιεράρχησης, κ.λπ.}. Κριτήρια αξιολόγησης ενός ερωτηματολογίου {καταλληλότητα του περιεχόμενου και της διατύπωσης των ερωτήσεων, καταλληλότητα της μορφής των απαντήσεων, καταλληλότητα της δομής και της παρουσίασης του ερωτηματολογίου, συμπληρωματικές παρατηρήσεις για την χορήγηση, αντιπαραδείγματα ερωτήσεων, κ.λπ.}.

    Λεξεις κλειδια: ερωτηματολόγιο

  • 6. Μεσα συλλογης δεδομενων β)συνεντευξη

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Ορισμός, σκοπός και λειτουργίες, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, τυπολογίες συνεντεύξεων {προσωπική, τηλεφωνική, τηλεδιάσκεψη, κ.λπ.}. Διαδικασία λήψης συνέντευξης. Ανάλυση περιεχομένου των απαντήσεων των υποκειμένων {απομαγνητοφώνηση, καταγραφή, κατηγοριοποίηση των απαντήσεων, κ.λπ.}. Συγκριτική μελέτη με ερωτηματολόγιο.

    Λεξεις κλειδια: συνέντευξη

  • 7. Μεσα συλλογης δεδομενων γ)τεστ

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Ορισμός, σκοπός και λειτουργίες, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, τυπολογίες τεστ {τεστ ισχύος, χρονομετρούμενα τεστ, κ.λπ.}, διαδικασία χορήγησης. Εκπόνηση και ανάλυση των απαντήσεων των υποκειμένων {κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας του τεστ, εγκυρότητα, αξιοπιστία, τεχνικές βαθμολόγησης και αξιολόγηση των απαντήσεων των υποκειμένων νόρμες, κ.λπ.}.

    Λεξεις κλειδια: τεστ

  • 8. Διαδικασια συγγραφης επιστημονικης ερευνητικης εργασιας με εμφαση στην πτυχιακη εργασια

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Αναζήτηση βιβλιογραφικών πηγών, ανασκόπηση βιβλιογραφίας, βιβλιογραφικές παραπομπές, σημειώσεις – υποσημειώσεις, παραθέματα, βιβλιογραφικές αναφορές, διαδικασία συγκρότησης κεφαλαίων θεωρητικής τεκμηρίωσης του θέματος της έρευνας, συγγραφή κεφαλαίου μεθοδολογίας της έρευνας, συγγραφή κεφαλαίων περιγραφικών και επαγωγικών αποτελεσμάτων, συζήτηση – ερμηνεία αποτελεσμάτων, γενικά συμπεράσματα – προτάσεις, κ.λπ.

    Λεξεις κλειδια: βιβλιογραφικές πηγές, παραπομπές, παραθέματα, βιβλιογραφικός κατάλογος

  • 9. Κριτηρια αξιολογησης – αυτοαξιολογησης γραπτης ερευνητικης εργασιας με εμφαση στην πτυχιακη εργασια

    Αναλυτική περιγραφή ενότητας: Κριτήρια αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης γραπτής ερευνητικής εργασίας (ποσοτικά και ποιοτηικά)

    Λεξεις κλειδια: κριτήρια αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης